28 Eylül, 2006

SİVAS'TAN TARİHİ KONAKLAR/ ÇİFTE MİNARE'DEN BİR GÖRÜNTÜ

Abdi Ağa Konağı
Ali Ağa tarafından 1827 yılında yaptırılan bu tarihi konak 12 odadan meydana gelip iki kattan oluşur. Üst katında mutfak, büyük salonu, iki misafir odası, iki büyük hol, iki oturma odası ve bir yatak odası bulunmakla beraber; alt katında ise iki oturma odası bir büyük mutfak mahzen ve odunluk mevcuttur. Eski Türk evinin tüm sıcaklığını yansıtan bu konak ilimizdeki nadide Sivas evlerinden güzel bir örnektir. Sivas Belediyesince Kültür evi olarak hizmet vermekte ve ziyaretçilerini ağırlamaktadır. Aşağıda Abdiağa konağının içerden bir görünümü yer almakta.

Susamışlar Konağı

Bugünkü konağın girişinin üstündeki köşk kısmı ile Konağın önündeki çeşme 1815 yılında Benderli Ali Ağa tarafından yaptırılmıştır. Osmanlı Döneminde bilhassa 17. ve 18. asırlarda Konağın müştemilatının daha fazla olduğu bilinmektedir. O dönemlerde yazlık ve kışlık odalar, mutfak, kiler, çardak, yolcular için misafirhane (Han), ambar, iki ahır, samanlık, kapıcı odası, fırın ile çeşme, avlu ve bahçesi bulunuyordu. Zamanla fonksiyonunu kaybetmesi ile birlikte bu gün sadece Konak bölümünün kaldığı anlaşılmaktadır. Konak 7 ana bölümden oluşmaktadır.
1. Giriş kısmının sağ tarafında yaşlılar ve evlilerin oturduğu oda
2. Girişin sol kısmında gençler ve bekarların kaldığı oda
3. Semahane
4. Semahanenin sağ tarafında Çilehane,
5.Mutfak
6.Semahanenin ikinci katında kadınlar kısmı,
7.İkinci katta Misafir Köşkü,
Bu haliyle Belediye tarafından restore edilerek eski ihtişamına kavuşturulan konak Ali Baba ailesinin son sakinlerinden olan Susamışların ( Mehmet Nuri Susamış ve oğulları) adına izafeten Susamışlar Konağı olarak adlandırılmıştır. Farklı mimarisiyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini üzerinde toplayan konak haftanın 7 günü ziyarete açıktır.











1271 yılında Selçuklu Veziri Sahip Ata Fahrettin Ali tarafından yaptırılan Medrese döneminde İlahiyat Fakültesi olarak hizmet vermekteydi. Son yıllarda hep restorasyon çalışmaları yapıldığı için içini görmek kısmet olmadı bana.

Posted by Picasa

26 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Harika yerler inan resimlere bakıp kendime şimdi bir sefer daha kızdım.Ülkemizde öyle güzel ve tarihi olan yerler var ki,sorsan kaç tanesini gördün?? Vallahi bir elin parmakları kadar az.Çok ayıp çokkk bana..Çok teşekkürler canım paylaşımın için..Sevgiyle kal daima..

Adsız dedi ki...

sevgili Semanur hayırlı ramazanlar..tatil fotografların harika paylastıgın icin tesekkürler bizde görmüs gibi olduk.Urfa balıklı gölü 29 sene önce görmüstüm Ziyaret köyündeki Veysel Karani hz.nin yanlıs hatırlamıyorsam türbesinide ziyaret etmistik..anılaım canlandı.cici kızımın ebrusuda cok güzel olmus eline saglık.sevgi ve selamlar...

Adsız dedi ki...

Semanur,sayende neler neler görüyoruz.Tam bir konak düşkünü olan ben sayfanda kendimi kaybettim adeta.Çok teşekkürler fotoğraflar için:)

MELEĞİN DÜNYASI dedi ki...

Merhabalar,Hayırlı Ramazanlar.Çifte minarenin üstündeki resimde bulunan konağa bayıldım.Apartmanda yaşayan bizler için birer hayal.Harika resimler ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok güzeller hele 2. bayıldım em müthiş. içide öyledir tabi.

Adsız dedi ki...

çok güzel yerler...
zaten türkiyemizin her köşesi ayrı bir cennet sanki.
çok şanslıyız aslında bu ülkenin çocukları olduğumuz için.
hayırlı ramazanlar arkadaşım, sevgiler...

NAZLICA dedi ki...

Semanurcuğum; Bir gece vakti trenle geçmiştik Sivas'dan, sonra hiç kısmet olmadı görmek. Sağol çok hoşmuş. Görmek lazım, nasip olur umarım.Ebru'yu konuşturmuş küçük hanımefendi,niye beğenmiyor.Güzel Sanatlara ilgisi büyük gözüküyor, müzik, resim falan. Şansı talihi açık olsun canım. İyi bir hafta sonu dileklerimle öpüyorum.

akçahan dedi ki...

Teşekkürler, Sevgili Gül, bir gün çok daha fazla yeri görmek kısmet olur inşallah. Sevgiyle ve hoşçakal.

Münevver Abla çok sağol, ben ilk kez ziyaret ettim ama, V.Karani Köyünü duymadım hiç. Selamlar.

Ben teşekkür ederim Beyhan ziyaretin için.

Melek ben de çok beğenirim Çıtacılar Konağını.
İnşallah birgün benzer yapılarda yaşarız.

Nazlı Çıtacılar konağı daha hoş tabii. Diğeri eni konu büyük bir konak yalnız.

Ev kedisi gerçekten de ülkemizin her yanı ayrı bir güzel. Size de ailece hayırlı ramazanlar dilerim.

Nazlıcığım inşallah gezmeye gelirsiniz bu sefer. Nasılsa her yaz bir süre oradayım. Sıcaklardan uzak bir buluşma yaparız seninle. Reyyan Münire 'ye ileteceğim sözlerini. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaBA Akcahan resimler çok güzel gerçekten Türkiyemiz aslında cennet gezilecek görülecek öyle güzel yerleri varki hepsini görebilmek mümkün olmuyor bizimle paylaştığınız için teşekkürler yorumunuzada teşekkür ediyorum benide linklerinize alırsanız çok memnun olurum ben zaten uzun zamandır sizin bloğunuzu yakından izliyor ve beğeniyorum hayırlı ramazanlar dilerim sevgiler.özge

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Semanur,
Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum..Hayırlı iftarlar..


Sevgiyle kalın..

Gül.

Adsız dedi ki...

Yazıları bekliyorum. Görüntüler gerçekten süper.
Güzel bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler,

ev perisi;) dedi ki...

Konak keyfine doyum olmuyor Semanurcuğum...
Şahane görüntüler...
Hafta sonun en güzel biçimde geçsin...

Adsız dedi ki...

canim iyi pazarlar,resimdeki konaga bayildim,ben daha cok bu tür evleri seviyorum,simdilerde yüksek binalarda kayboluyoruz,kimse kiseyi tanimiyor,önceden bu tür evler coktu,komsulukta daha iyiydi,bu sene yeni dairemizde asansörde karsilastigim insanlara komsumuyuz diye sorup durdum.canim ailenle bereketli iftar sofralari dilerim.
www.blogcu.baharcicegi

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Semanur, çok hoş görüntüler. Sivası görmek şart oldu, kısmet olursa tabi. Sevgiler iyi bir hafta diliyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Semanur,
Sana ve ailene mutlu,neşeli bir hafta diliyorum.Herşey gönlünce en güzelinden olsun çabuk çabuk..Sevgiyle kal..

Nalan Kaplan dedi ki...

Gerçekten çok güzel ve tarih kokan yapılar.İnsan resimlere bakınca o konaklarda yaşananları düşünmeden edemiyor ...paylaştığın için sağol canım sevgiler öptüm...

Adsız dedi ki...

merhaba,
ülkemizin her yeri karış karış dolaşılmaya değer güzellikte paylaşım için teşekkürler
bebek bloga yeni blog koydum,hala gelemiyormusunuz bana yarın gelebilmenizi isterdim:)))
sevgilerimle

NuR dedi ki...

Sevgili Semanur,
Paylaştığın görüntülere bayıldım. Ne güzel bir ülkemiz var...Keşke fırsat bulup her karışını gezebilsek
Sevgiyle kal

cenkunal dedi ki...

Sivas'a gitmiştim.Bu yerleri gezmiştim.
Sevmiştim Sivas'ı.Tarihi dokusu,her tarihi kentte olduğu gibi bu kentimize de ayrı bir hava vermiş.

Adsız dedi ki...

Sevgili Semanur, sana da selam olsun.
Görüşmek üzere,

Nesrin DERİNKUYU dedi ki...

Merhaba Mimarileri harika :)) Gezmek isterim dogrusu :))

Sevgiler
Nesrin

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel fotograflar öpüyorum canim.
Sonia.

Yeni foruma beklerim.
www.homepage24.de/foren/sonja2

Adsız dedi ki...

resimdeki gök medresedir.çifte minare diye tabir ettiğimiz medrese şifaiye medresesidir.ikisinde de iki minare var ama çifte minareli medrese dnince akla şifaiye gelir.

Adsız dedi ki...

merhaba ben buraları gördüm ve çok hoş bir yer dademın bırı apartmanda yasayanlar böle yerlerı hayal edıyor dıyor eger cok ıstıyorsa boyle bır yerde oturmak kıralaya bılıyosunuz ben sadece ordakı abdı aga konagına gıttım cunku benım gıttıgımde obur konaklar kıralanmıstı hemen o konakların ustunde kale var oraların tarıhı bı baska guzel

BANU BAŞER dedi ki...

ben iki yeride çok iyibiliyorum çünkü ekrem başer çalışıyor ben banu başer

iyi dedi ki...

yaaaaa biriniz sivas ismet inönü konağı hakıkında bilgi yazabilirmi acil ödev lazım bulduğumda çok kısa tüm sitelerde aynı şeyler yazıyo noolur cvp yazın veya ismet inönü konağıyla ilgili bişiyler paylaşınnnnnnnnn offff yarında bursluluk sınavım var zaten şans dilemeyi unutmayın benim için hepinizi çok seviyorum