25 Aralık, 2006

Şam Sokağı ve Anne Aşlarından




Öncelikle Anneciğimin sağlığı ile alakadar olan arkadaşlarıma tekrar teşekkür ederek başlamak istiyorum. Annem malesef hala hastanede.

Kızım 8. sınıf ve OKS'ye odaklandığı için, biz Ali ile cumartesi gezilerine başbaşa devam ediyoruz. Bu cumartesi günü Taksim'de ki Şam Sokağı vardı programımızda. Kameram da transfer problemi yaşandığı için servise gönderdiğimden sizlerle paylaşabileceğim bir görüntü kaydedemedim. Tesis edilen sokakta Şam'a özgü bazı lezzetler ve eserler sergilenmekte. Yaşlı bir amca, "turmus" adı verilen bir ikramda bulunuyor. Bildiğimiz fasulyeye göre daha yuvarlak bir çeşit, haşlanmış üzerine kimyon, kırmızı biber gibi baharatlarla tuz serperek sunuluyor. Ücretini sorduğumuzda Suriye, ikram diyerek gülümsüyor.Ustalar soba tarzında hazırlanmış saçlar üzerinde, incecik açtıkları mayalı yufkaları rapatalara yapıştırıp, saca koyarak, kızaracak kadar pişiriyorlardı. Yan tarafta humus ve turşu ve salata tarzı malzemelerle birlikte ikram ediliyor sanırım ama, bizim beyzade sade aldı. Hani bunun yağı ve piyniri abi dediyse de Türkçe bilmeyen Suriyeli ustalar bizimkinin gözleme aradığını anlayamadılar tabii. Bu arada, hala peynirin adı piynir, gözleme de közleme diye telaffuz ediliyor. Zahmet olmasın kendilerine.

Suriyeli bir grup canlı ve hareketli mazhar eşliğinde ellerine kılıçla gösteriler yapıp zaman zaman Istanbul! diyerek inletiyorlardı. Bir arada mazhar eşliğinde arapça ilahilerle gösteriler yaptılar.

Şam Sokağında sedef kakmalı ahşap eşyaları da sayarasak görebildiklerimiz bu kadar oldu. Zira ziyaretçi yoğunluğu sebebiyle küçük bir alan olmasına rağmen hepsini göremedik.

Bu arada bizim teftiş bitti, işlerimizle ilgili önemli bir eksiğimiz bulunmaması sevindirici oldu. Yulardaki yemekler canım annemden öğrendiğim, kuru dolma, patatesli içli köfte, Annemin güzden kesip, bizlere gönderdiği makarnalardan sofra dergisindeki bir tarife göre yaptığım Ağrı Mantısı ve yine annemin nohutlu, köfteli ayran aşı. Benim çocukluğumda pesküdanla yapılırdı kışın. Bazı yörelerde buna lebeniye çorbası da deniyor. Bu yemekler geçen hafta sonu gelen arkadaşlarıma yaptıklarımdan. Bloguma bakamayacak kadar yoğun olduğum için bugüne kaldı. Eğitimlerimiz de yine devam ediyor. En son 'Problem Çözme Teknikleri' seminerini aldık. Tarifleri daha sonra yazmak üzere hoşçakalın.

 Posted by Picasa

14 yorum:

Beyhan dedi ki...

Sevgili Semanur,
Cumartesi gezinizi zevkle okudum.Kızının oks sınavına hazırlandığını şimdi duyuyorum.Zor bir yıl,umarım başarılı olur.Tariflerini de merakla bekliyorum.Annene acil şifalar dilerim Allahtan.Öpüyorum arkadaşım.

Adsız dedi ki...

Geziniz ne güzelmiş. Kızına başarılar diliyorum. Allah yardımcısı olsun onun ve tüm çocukların. Annene acil şifalar. Benim annemde hala hastanede maalesef. Allahım onlara ve tüm hastalara da acil şifalar versin.
Bu arada unutuyordum yemekler süper görünüyor.
Sevgiler,

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Akçahan annenin hastanede olduğunu duyunca çok üzülmüştüm. En zayıf noktam anneler.Sen merak etme mutlaka annen daha iyi olacak hastaneden çıkınca.Bayramda görünce için rahatlar.Allah yokluklarını vermesin, nefes alıp vermeleri yetiyor bize. Tekrar geçmiş olsun canım.Hayırlı haberlerini bekliyorum. Sevgiyle kal.

SEDA dedi ki...

Annene Alah'tan acil şifalar diliyorum.Yemekler çok güzel görünüyor,tarifler bekleniyor :)Ellerine sağlık

seda
tarifname.blogspot.com

Nalan Kaplan dedi ki...

Canım sayende Şam sokağını gezmiş oldum sağol anlatımın için,teyzemede bir an önce acil şifalar diliyorum.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Akçahan
Öncelikle annene geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.
yemeklerde güzel görünüyorlar ayrıca.

selamlar
Hesna

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba sana ve ailene sağlıklı ve her şeyin gölünüzce olacağı çok mutlu:))) bir bayram ve yeni yıl diliyorum.
Dilerim 2007 sana uğur getirir.
Hoşça kal canım.

Adsız dedi ki...

kızına başarılar diliyorum ayrıca annene acilen şifalar diliyorum. yemekler mükemmel tarifleri bekliyorum..

Unknown dedi ki...

Akcahan'cigim, sayende Sam sokagini ogrenmis oldum. Istanbul'a gidince gorecegim yerlerden biri simdi. Kuru dolmalari ben de cok severim. Allah'tan getirmistim ben de Kahire'ye. Hemen kuru dolma yapacagim ve afiyetle yiyip yedirecegim. Senin ve ailenin Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlarim. Kizina basarilar, Annene de sifalar dilerim.

ev perisi;) dedi ki...

Semanurcuğum; güzel temennilerin için çok teşekkür ediyorum çok sağol...
Özellikle beni kardeşin yerine koyman çok duygulandırdı çok naziksin...
Anneciğine tekrar acil şifalar diliyorum....
Güzel kızınada Allah zihin açıklığı versin, emeklerini boşa çıkarmasın diyorum...
Veeeeee; yeni yılınızı ve bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum;)))

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevdiklerinle birlikte
mutlu yıllar, iyi bayramlar

Adsız dedi ki...

Canım benim bende kızına sınav hazırlıklarında sabırlar ve sınav zamanıda zihin açıklığı ve başarılar diliyorum. Sevgili annecinde inşallah en kısa zamanda iyleşir güzelim.

Canımcım sana eğlenceli bir yılbaşı ve huzur ile sevinçle birlikte kutlayacağın bir bayram diliyorum tüm ailen ile birlikte.
2007 hayallareninde ötesinde güzellikler sunsun sizlere Sevgiler..........

Adsız dedi ki...

sevgili semanur annenin rahatsızlığından çok yeni haberim oldu . çok geçmiş olsun. acil şifalar diliyorum. bunu ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. .. kızına başarılar dilerim. canım yeni yılda bütün arzularını isteklerini yüce tanrım armağan etsin. hayırlı bayramlar. anneciğine çok selam hürmetler.hoşca kal

NuR dedi ki...

Sevgili Semanur,
Güzel bir gezi, güzel İstanbul, ne çok keşfedilecek sokak var...Kızına başarılar dilerim, Allah emeklerinin karşılığını görmeyi nasibetsin. Annen umarım şifa bulur, Rabbim dertlilere deva, hastalara şifa nasibetsin.
Sevgiyle kal