04 Aralık, 2006

CANDAN'IN ANNESİ....

Bugün çocuğun kontrolleri için hastane yolunu tutmak üzere arabaya geçmiştim ki bir mesaj sinyali geldi kulaklarıma. Açtım, inanamadım, bir daha okudum, değişen bir şey yok. Allah'tan geldik ve yine O'na döneceğiz, inanıyoruz. Lakin, yine de bekleyemiyoruz, konduramıyoruz ölümü.

Mesaj Sevgili Berrin'den. Bloggerlar ve çoğu okuyucular tanır, bizim sevimli şirinemiz Candan'ı. Annesi, ani bir rahatsızlık neticesi hayatını kaybetmiş. Ölüm kaş ile göz arasında der ya eskiler, ölüm kaş ile göz arasında... Gelmiş ya cihane, baş ağrısı, o, bu hepsi bir bahane. Geçen de yazmıştım ya, 'Kimbilir nerede, ne zaman ve kaç yaşında, bir namazlık saltanatımız olacak, taht misali o musalla taşında'...Hemen telefonun tuşlarına dokundum, Candan'ın alo sesini duyuyorum, Allahım böylesi durumlarda konuşmak, birşeyler söylemek ne de zor. Rabbim sabrını, metanetini artırsın. Anneciğini rahmeti ile kuşatsın Sevgili Kardeşimizin.

Dünya işte' bir var bir yoksun' der bir şairimiz. Diğer bir şiirinde ise; "Çekme üç beş günlük dünyaya esef, dayan kalbim bir kaç nefes kadarcık" der ve çok sıkıldıysam birşeylere, bu dizeler dile gelir bende. Özellikle Necip Fazıl'ın ölüm temalı şiirleri etkiler beni. Yukardakilerden başka; " Ölüm güzel şey budur perde ardından haber/ Hiç güzel olmasaydı ölürmüydü Peygamber" dizeleri Babamın mezar taşında da yazar ayrıca. Yine " O dem ki perdeler kalkar, perdeler iner/ Azraile hoşgeldin diyebilmekte hüner" dizeleri de düşündürür beni. İyi yaşamak,azraile hoşgeldin diyebilmek, iyi atlara binip gidivermek, gitmesi mutlak olan bu yerden.

"Ölüm ölene bayram, bayramda sevinmek var/ Oh ne güzel bayramda tahta ata binmek var" dizeleri gönül telime o kadar derinden dokunmasa da;
"Gideriz nur yolu izde gideriz,
Taş bağırda, sular dizde gideriz,
Bir gün akşam olur, biz de gideriz,
Kalır dudaklarda şarkımız bizim" dörtlüğü beni alır götürür ötelere doğru. Allah Candan'ın Annesini rahmeti ile karşılasın, şu satırları yazdığım saatler kabrinde ilk gecesi. Dua edelim O'na ve tüm geçmişlerimize. Bizlere de Allah güzel yaşamayı, güzel bir şekilde ölmeyi nasip etsin. Bir bilge ağızın ifadesiyle; "kuşlar uçuyor, ömür geçiyor..."

Güzel günler dilerim.





10 yorum:

Serpilce dedi ki...

Candan'cığıma
Allahtan sabırlar diliyorum.
Acısını yürekten paylaşıyorum.
Anneceğine Allahtan rahmet diliyorum.
mekanı cennet olsun.

Serra dedi ki...

Cok guzel yazmissin, insan boyle aci anlarda kalbine bir damla da olsa su serpecek insanlar ariyor. Insallah Candan'in yaninda da hem destek olacak, hem de derdini paylasacak akrabalari coktur.

Nalan Kaplan dedi ki...

Sevgili Candana Allahtan sabır dilerim,annesininde mekanı cennet olur inşallah.!

NAZLICA dedi ki...

Demin buradaydı, dün görmüştüm dediğiniz insanları kaybetmek o kadar zor ki. Hele insanın annesi ise.Candan zor da olsa mutlaka altından kalkacak bu acının, ona güç ve metanet diliyorum.

NuR dedi ki...

Sevgili Semanur,
Yaşamın bir parçası olan ölümü kabullenmek ve özlem duygusuna katlanmak çok zor. "Ölüm varsa ben yokum, ben varsam ölüm yok" diyerek günü yaşamak, sevdiklerimizle o günün tadına varmak... becerebilirsek, en güzeli sanırım.
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

insanın bi yakını ölüyor halası kuzeni amcası vesayre bu anne! öyle zorki yokluğu. rabbim hepsine gecinden versin.ölümsüz bir hayat için bir kez ölecez madem gecinden olsun. helede yeri dolmayacak kadar zor olanlarınki...

Candan tekrar tekrar sabırlar dilerim...

Adsız dedi ki...

Cancanıma Allah sabır versin. Her zaman yanındayız. Semanur çok güzel bir yazı yazmışsın. Dilerim annesinin mekanı cennet olsun..

Adsız dedi ki...

selamlar,nasılsınız size birkaç kere yorum yazdım ama başarısız oldum gönderemedim.ablam sizi orta okulda okutmuş hatırlamış olmanıza çok memnun oldu(Müberra Gördebak)
selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Candan'a Allahtan sabır diliyorum çok zor böyle durumlarda ağzımızdan kelimeler çıkmıyor nedense sesimiz kesilip kalıyoruz mekanı cennet olsun sevgilerimle kirazdali.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Semanur ,
annemin vefatı dolayısıyla bırakmış olduğunuz nazik mesaj için teşekkür ederim annecim için olan bu duygu dolu yazıyı okudumm çok teşekkür ederim şu an ki hislerimi de kelimelere dökemedim çok duygulandım
sevgilerimle