21 Şubat, 2007

Süpriz Ziyaret, Eğitim Yoğunluğu ve Ben...


Bugünlerde sayfamı güncelleme değil de olsaydı dilimizde bu tür bir kelime haftalama bile yapamayacak durumdaydım ve eğitime çıkmadan önce bir açıklama yazma gereği hissettim, öğlen arası da uzunca bir süre verilince, iki taş, bir baş yazayım niyeti ile bilgisayarın başına geçtim.
Kar yazıları ile hemhal olduğum hafta, telefonum çaldı. Telefondaki kişi eski bir öğretmenimi tanıyıp-tanımayacağımı sorduğu anda, 'Kenan Bey!' dedim. İşyerinin farklı departmanlarında az görüştüğüm insanlara, her seferinde kiminle görüşüyorum diyen biri için kendi alanında bir rekor diyebilirim, zira öğretmenimin sesini yirmi yıl boyunca hiç duymamıştım. Emeklilik sonrası yerleştikleri şehirden Istanbul'a gelmişler bir vesile ile ve burada yaşayan diğer öğretmenlerimle birlikte ziyaretime geleceklerini belirttiler. Müthiş sevindim ve aralarında en son liseyi bitirirken gördüğüm insanlar vardı ve geldiklerinde tanıyıp tanımayacağımı düşünerek, bir yandan da plan-program yapmaya giriştim.
Beklenen gün geldi! Birer-ikişer gelmeye başladılar. Hiçbirisinin çok değişmediğini mutlulukla müşahade ettim. Önce yemeğe, sonra yakınımızda bulunan şark usulü tanzim edilmiş bir kültür evine çay ve sohbete gittik. Bu kadar yıl sonra hatırlayıp ziyaretime gelmeleri beni ziyadesi ile memnun etti. Onlar da yıllar sonra bir arada olmaktan ve öğrencileri tarafından ağırlanmaktan duydukları memnuniyetin ziyadeliğini ifade ettiler ama ben kendi hesabıma daha mutlu olduğumu düşünüyorum. Kızını, damadını ve torununu trafik canavarına kurban veren ve birkaç yıl önce yolda karşılaşıp, sürekli görüşmeye gayret ettiğim matematik öğretmenimin beni kızının yerine koyduğunu belirtmesinden ise çok çok duygulandım. Hepsi çok özel olan öğretmenlerime buradan tekrar teşekkür etmek istiyorum.
Eğitim saati geldi, hoşçakalın efendim.

8 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Semanur'cuğum,
Çok hoş ya. Ne güzel bir duygu yaşatmışlar sana. Tabii sen de onlara. Ben de çok isterdim doğrusu öğretmenlerimi görebilmek ama onları bulmam bile imkansız:( Sana kolay gelsin canım :)

Adsız dedi ki...

Canım benim,
Çok güzel ve anlamlı bir gün yaşadığın belli oluyor,güzel anlatımdan..Okurken ne kadar heyecanlandığımı anlatamam sana..Sanki sen değilde ben buluşacakmışım gibi geldi bana.))

Sevgiyle yanaklarından öpüyorum,kolaylıklar diliyorum..


Sevgilerimle..Gül/d.tadı

NAZLICA dedi ki...

Kimbilir onlar da nasıl mutlu oldular Semanur. Şimdi eski öğretmeni ile görüşebilen kaç kişi vardır ki.Senin adına çok sevindim. Sevilir aranılır olmak çok güzel.Eğitim için kolay gelsin,Öpüyorum kolay gelsin canım.

HULYA dedi ki...

Semanur'cuğum,
yazın beni çok duygulandırdı.Öğretmenine Allah sabır versin.Benim öğretmenlerimin çoğu Kıbrıs'ta olduğu için ne yazık ki hiç görüşemiyorum.Eğitiminde sana başarılar.Sevgiyle kal

Nalan Kaplan dedi ki...

Okurken bile çok mutlu oldum çok güzel bir ziyaret olmuş Semanurcum,ne mutlu.Sevgiler...

Serra dedi ki...

Ben hala dersane ogretmenlerimi gormeye giderim her Turkiye ziyaretimde. Bu kadar sene gecmis aradan, cok emekleri gecti bana. Emeklerinin karsilarinda durdugunu gormek eminim ki onlari hem gururlandiriyor, hem de mutlu ediyor. Boyle anlari hepimiz tekrar tekrar yasariz insallah. Iyi haftasonlari Semanur abla.

Adsız dedi ki...

Ne mutlu sana arkadaşım ...
Ahde vefa...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevgili Semanur cok güzel bir süprüz ziyaret olmus.Onlar icin ne güzelki emek verdikleri talebeleri güzel bir mevkide ailen kadar onlarında gururu.senin icin ne güzel bunca sene sonra ögretmenleri tarafından unutulmamak hatırlanmak ve ziyaret edilmek.ve evlat yerine konmak..Suan cok duygulandım.Esimin ziyaretine gelen ögrencilerini anlatırkenki gözlerindeki ısıltıyı mutlulugu suan daha iyi anladım..Allah sendende seni yetistiren ögretmenlerdende razı olsun..saglık ve sevgiyle kal...
munevce