09 Şubat, 2006

AŞURE - SARMA- KURABİYE

Aşuremizi bu akşam dağıttık. Üzerini süslemek için malzeme almayı unutunca, evde bulunan ceviz ve tarçınla yetindik. Aşure Nuh (a.s) sünneti malumünüz. Nuh (a.s) gemisinin tufan sonrası karaya oturması, Eyüp (a.s) yaralarının iyileşmesi, İbrahim (a.s) in Nemrud'un, Musa (a.s) Firavun'un zulmünden kurtulması, Adem (a.s) tevbesinin kabulü ve Yunus(a.s) balığın karnından kurtulması ve son olarak da Efendimiz (s.a.v) in torunları Hz.Hüseyin ve beraberinde bulunanların Kerbela'da şehit edilmesi aşure gününe rastlamakta.
(Geçen yıldan beri Sevgili Hatice'nin annesinin usulünde hazırlıyorum.www.portakalagaci.com)
Böğürlen reçelli kurabiyeyi önceki gün ben işteyken kızım ve teyzesi benim için yapmışlar. Evde böğürtlen reçeli olmadığı için ahududu reçeli kullanılmış. Kızım teyzesinden daha çok emek verdiğini anlata anlata bitiremedi. En önemlisi hazır fındık olmadığı için kabuklu fındıkla uğraşması olmuş. Tarifi portakalağacından alınmış.
Zeytinyağlı yaprak sarmasını haftasonu yapamadığımız arkadaş toplantısı için hazırlamıştık. Bizim küçük hanım değişiklik olsun diye pişerken görüntülemiş. Bu kez tarif yazmayacağım, zira diğer iki lezzet portakalağacından, z.yağlı yaprak sarmamızın da Sevgili Hatice'nin tarifi ile hemen hemen aynı.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah kabul etsin. Afiyet olsun. Ben çok severim aşureyi :) Artık haftasonu da biz yaparız :)

Kurabiye de harika görünüyor. E böyle hamarat anneye böyle hamarat kız. Ne mutlu sana :)

Sevgiler,

NAZLICA dedi ki...

Semanur allah kabul etsin. Aşureyi sevmeyen görmedim desem yalan olmaz.Harika bir tad, seninki de çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım. Afiyet olsun.Sevgiler

manolya dedi ki...

Ellerine saglik, hepsi birbirinden lezzetli görünüyor. Artik birsey de yazamiyorum farkindaysan, saat 12:00, ben açim, baska söze gerek var mi?
Sevgiler

Serra dedi ki...

Yemeklerden kaldiysa, misafirlige gelebilir miyim? :)) Eline saglik herkesin.

NuR dedi ki...

Sevgili Semanur,
Aşure ayı hayırlı olsun, Allah kabul etsin, kızı olan mutlaka bu ayda aşure pişirmeli derler.Bizde çok sık yapılır. Annem de pişirip pişirip getirir, sağolsun.
Canım ellerine sağlık, kızının da:)))
Öptüm, sevgiyle kal

Hülya YILMAZ dedi ki...

neler de yapmışsın böyle. keşke size gelseymişiz.
Büyükbabam eski yazı bilir ve çok okurdu. O anneme aşureyi her ev pişirmeli. Çok yapılamıyorsa bile cezvede pişirip kuşlara dökmek gerek dermiş.
Allah kabul etsin, afiyet olsun.

ev perisi;) dedi ki...

Allah kabul etsin Semanurcuğum ...
Ben de bugün dağıttım...
Buyur gel...

Tuhfe dedi ki...

Ellerinize saglik. Dumani tuten samadan nasil canim istedi simdi! yapraklarim bitti, buradakiler hic iyi degil damar damar!

Asureni Allah kabul etsin. Afiyet bal olsun.

Serpilce dedi ki...

Allah kabul etsin,
ellerine sağlık.Afiyet olsun.
Sevgiyle kalın.

Adsız dedi ki...

Sevgili Semanur Allah kabul etsin .Hayırlısı ile Muharrem ayına girdik .Ne muhteşem tatlıdır şu aşure.Üst malzemeyi unuttuk filan demeyin aşureye her şey koyulur ama bir şey mutlaka unutulur derler.Afiyetler olsun tüm yiyenlere .Bu arada zeytinyağlı dolmada harika görünüyor.EEE kurabiyede tabiiki,kızınız artık mutfağa girdi tamamdır,anneye çekecek,yavaş yavaş güzel şeyler gelecek dağarcıktan herhalde bilmem bana öyle oldu.Sevgilerimle:)

sefika dedi ki...

sevgili semanur merhaba:) aşureniz evinize bereket getirsin, bereketiniz daim olsun. tüm niyetlerinizde kabul olsun. Aşure ne güzel bir gelenek değil mi? Ben böyle zamanlarda pek bi duygusal olur pek bi heyecanlanırım :)bende bu kurabiyelerden sıkça yaparım. Çocuklar çok seviyor. Sizinkilerde harika görünüyorlar. yapan küçük hanımın ellerine sağlık. sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım ,Allah kabul etsin.Bende aşureye hiç dayanamıyorum ,onun için yaptığımın çoğunu dağıttım evde fazla kalmasın diye aşure bitene kadar 1,2 kilo alacağız yoksa :)

Adsız dedi ki...

Enjoyed a lot! » »