08 Şubat, 2006

İÇLİ KÖFTE

İçli köfteyi K.Maraş'taki yakınlarımızın önerisi üzerine aldığım kıyma makinasının, içli köfte aparatlarını kullanarak yaptım. Tavsiye edilen cihazla uygun uzunlukta rulolar elde ediyor, her iki ucunu elde kapatıyorsunuz.

Malzemeler:

1- 1/2 kg. kıyma
2- 1/2 kg. ince bulgur
3- 250 gr. yağsız kıyma (dışı için)
4- 1 çay bardağı ceviz (dövülmüş)
5- Maydanoz, karabiber, kimyon,
kırmızı biber, 1 silme kaşık salça
2 kaşık sıvı yağ.
6- 2 adet orta boy soğan.
7- 3 kaşık irmik, 1 yumurta

Yapılışı:
1-2 kaşık yağda, kıyma ve soğanları kavurup, baharat ve cevizi ekleyip, soğutun.
2- Bulguru azıcık sıcak su ile ıslatın.(Elde yaparken ıslatmıyorum. Makina kullananların önerisi üzerine ıslatarak yaptım)
3- Kıyma, salça, kırmızı biberi bulgura katıp, yoğurun.
4- En son irmik ve yumurtayı ekledikten sonra cevizden büyük parçalar koparıp, dolma gibi içini açın. (Makinayla yaparken karışımdan bir miktar cihazın içine koyarak ruluları uygun uzunlukta alıyoruz) İçine kıymalı harçtan koyup, kapatıyoruz.
5- Kaynamakta olan suya yarım limon suyu ilave ediyorum dağılmaması için. Köfteleri haşladıktan sonra tabağa alıp, birkaç kaşık haşlama suyu da eklediğim salçalı sos ilave ederek servis yapıyorum.

13 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

İçli köfteyi de çok severim. Marifetli meslekdaşım yine döktürmüş.
Eline sağlık.

NAZLICA dedi ki...

Canım valla harikasın. Şimdi sana uyarsam kilolar katlanır, en iyisi sadece okumakla kalayım, beni ayartma olurmu:) Bayılırım ben içli köfteye, keşke yazdığın gibi kolay olsa. En az bir yarım günümü alır, aparat falan da yok. Uğraş dur, ince olucak, çatlamayacak. Of off. Ellerine sağlık afiyetle yiyin, yerken de kullaklarım çınlasın lütfen. Hoşçakal

evcilkedi dedi ki...

Ellerine sağlık, çok muntazam görünüyorlar. Bu makineden heryerde bulunuyor mu acaba? Ankara'ya bir dahaki gidişimde aramam lazım. Burada bazı sözde kebapçılarda içli köfte bulunuyor ama gerçeğinin yanına bile yaklaşamaz. Öyle özledim ki tadını!
Selamlar

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Semanurcuğum; sayende Malatya anılarım depreşti...
Malatya da kaldığımız yıllar da oldukça sık tükettiğimiz bir lezzetti...
Ellerine sağlık...

NuR dedi ki...

Yaaa ben bunun özel aparatından niye habersizim?... Valla çok uğraşıyorum, bizim evde güney-güneydoğu yemekleri çok sevilir ve tarafımdan yapılmaya çabalanır. Ama bu alet iyiymiş Semanurcu, ellerine sağlık, afiyet olsun.
Sevgiyle kal.

Tuhfe dedi ki...

Ben de duymadım bu aleti! kolay oluyor mu bari! bazen aletle yapmaktansa elimle yaparım dedrten cinsten olanları varya! hani kur hazırla yıka topla işi çok olunca üşeniyor insan. Ben bu yemeği yapmasını değil de yemesini çok seviyorum. Malatyalı bir arkadaş müthiş güzel yapıyordu. Semanur ellerine sağlık, bravo hem iş, hem zor yemekler kolay değil doğrusu!
Çoook güzel görünüyor ayrıca. Havlu da çoook güzel olmuş ne zaman yaptın bunları!

Sevgilerimle.

Serra dedi ki...

Bu tarifle kizartacagim insallah olur Semanur. Goruntusu harika, neyseki yeni yemek yedim, yoksa gozum donecekti bu guzellikleri gorup. Eline saglik, sizin evde ziyafet var bu aksam desene.

Adsız dedi ki...

Semanur ben nasıl yiyeceğim bu lezzeti bana bir alternatif iç önerebilirmisin lütfennnn lütfennnn :)))Çokkk sevgilerimle:)))

akçahan dedi ki...

Meslektaşım kadar olmasa da fena sayılmam sanırım. Nazlı teşekkür ederim.Yalnız biz bir akşam için o tabakta görülen kadar pişiriyoruz. Gerisi stokta. Bizim çocuklar yemiyorlar. İnşallah ilerde severler Burcu gibi. Burcu, Hülya Hanımla bizim fakülteler aynı. O işletme ben uluslararası. Farklı üniversiteler ve zamanda olsa da. İkimiz de insan kaynakları alanında çalışmışız. Benim şu an farklı olsada. Bir de burçlarımız da aynı. İkimiz de akrep burcuyuz.Evcilkedi bu aslında bir kıyma makinası. Ama içli köfte ve sucuk aparatları da var. İçli köfte yaparken normalden çok daha az yoğuruluyor.Çünkü makinadan da geçiyor. Uzun boru gibi çıkıyor. Normal boyutlarda biz çıkarken koparıp diziyor, sonra altını kapatıp, doldurup üzerini de kapatıyoruz. Çok ince yapamayanlar ve bir seferde fazla yapıp dondurucuda muhafaza etmek isteyenler için iyi bir cihaz. Her yerde bulunabilir sanırım. Alırken içli köfte aparatı olan kıyma makinası şaklinde sorulabilir. Ben bunu alırken daha büyük bir ürün vardı. O erişte kesme, içli köfte, sucuk ve doğranmamış etten kıyma yapabiliyordu.Şükrancım Malatyalılar güzel yapar.Şennur tavsiye ederim. Tuhfe çok ince ve hızlı yapabilenler için gerekmez tabii. Sevgilerimle.

akçahan dedi ki...

Becerikli Serra'cım irmiği biraz fazla koyarsan dağılmayı engelliyor. Yazın ben de yaparım sana.Candan'cım sayfana tarifini yazdım ama, dışı kıymasız ve içi patatesli olan vejeteryanlar için ideal. Ben onu da çok severim. Sen de Istanbula gelirsen yaparım patatesli içli köfte.

Adsız dedi ki...

Semanur bak bende isterim hazır diğer arkadaşlarada yapıyorken beni de ekle listeye :))

Bu o makina ise ben görmüştüm. Hatta bayada bi aramıştım. Şu an markasını hatırlayamıyorum. Sonra aramaktan vazgeçtim. Olsa hiç fena olmaz aslında.

ruchan dedi ki...

İçli köfteye bayılırım. Yapımı çok zordur mutlaka. Harika görünüyor. Ellerinze sağlık.
Sevgilerimle:)

cirkin ordek dedi ki...

uff cok guzel gozukuyorlar bayilirim icli kofteye.ablamdada vardi o makinadan kullanisli gercekten icli kofte yapmak icin.ellerine saglik...