16 Şubat, 2006

MUZLU ÇİKOLATALI TUTKU PASTA

Bu akşam Kızımın dershanede etüd günüydü. Eve geldiğimde Ali ile dışarı çıktık. Önce çocuğu dolaştırayım niyetinde iken, markette fikir değiştirdim ve kızım ile babasına pasta yapayım dedim. Ali pasta yemez. Sadece her pastaya, yıkatıp kurulattığı hayvanlarını ve mumlarını dizip, iyi ki doğdun Alii diye feveran etmemizi ister. Şekil-a da nispeten görüldüğü gibi.
Neyse gelelim pastamıza. Kakaolu hazır pastaban alıp, vişne suyu ile ısladım.1 su bardağı süt, 3 tatlı kaşığı şeker ve iki yemek kaşığı nişasta ile krema yapıp, soğuyunca krem şanti ekleyerek, çırptım. Islatılan kekin üzerine serdim. 1 paket tutku bisküviyi toz haline getirip, kremanın üzerine yaydım. En muz dilimlerini ekleyerek, ikinci kat pastayı ekledim. Pembe ve vişne tadı olsun istedim. Konserve vişne olmayınca, bir miktar vişne tozu aroması ile krem şantiyi çırparak, pastanın üzerini kapladım. Ortasına bir beyaz çikolata kalp koyarak, benmari usulü erittiğim 100 gr. çikolataya yarım bardaktan az süt ekleyip iyice karıştırdım. Pastanın üzerine 3 kaşık kadar ayırıp, döktüm. Kalan çikolataya dövülmüş fıstık ilave ederek pastanın üzerine ekledim. Şarzımız bittiği için hemen çekemedik, her pastada yapılan iyiki doğdun faslından sonra, kafadan yapılan pastamızın tadına baktık. Güzel olmuştu.
Aliciğim bugünlerde incelikten ince hastalığa yakalanacak mazallah. Ben mutfakta pastayla uğraşırken havlu peçeteden paket yapmış. İçine fındık doldurup, geçen gün alınan çiçeğin kurdelesini takıp, son olarak da ablasının tokasını geçirmiş. Benden çanta istedi, ne yapacağını sordum, Serap Öğretmenine hediye götürecekmiş. Daha sonra iki-üç tane daha yaptı. En son yaptığını satmak istediğini, nerede satsa, ne kadar kazanacağını sordu. Ben müşteri oldum, şu an fıstık paketi çantamda, 5 lira da Oğlumun cebinde. Biraz ucuza kapatsam da, şu an para kazanmış olmanın huzuru ile uyuyor. Yatmadan önce dünkü fotoğrafına bakıp, yorumları kendisine zahmet olmasın diye bana okuttu.Herkese selamımı yaz, Serap Öğretmenimin hediyesini de koyarmısın deyip, uyuklayarak odasına geçti. O'na da mı bir blog açsak acep?!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Pasta çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Neyseki şimdi kahvaltı yaptım :))

Ali ciğimin bu ince düşünceleri benim çok hoşuma gidiyor.
Aslında Ali nin de bir sitesi olsa hiç fena olmaz da acaba siteyle uğraşmak zahmeti kime düşer o da ayrı konu :)
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Bu Aliş çok tatlıymış.Aynı yapyığınız pasta gibi!
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

pasta cok guzel ama Alıcıgımın paketı dahada guzel olmus ne kadar sanslı Ögretmenı var. Alı nın kıymetını bılsın bak benım esımde ogretmendı ama hıc bı talebesı boyle guzel paket vermedı.Aferin tatlı Alı...öptüm seni

Serra dedi ki...

Ac tabi de sen ugrasacaksin gene Semanur.
Bu arada hepten tatli istegim artti boyle pasta gorunce.

NAZLICA dedi ki...

Süpersiniz yaaa, Ali yakınlarda olsa hergün mıncıklarım ben onu.Sürpriz pastanın çok lezzetli olduğunu tahmin ediyorum Semanur. Ellerine sağlık canım benim. İki arada bir derede dedikleri gibi, neler yapıyorsun böyle.Çok öptüm.

Adsız dedi ki...

annecim o benim değil Ayşe'nin tokası.Düzelteyim dedim:))

Adsız dedi ki...

Pastada Alinin hediyeside Süpeeer

Adsız dedi ki...

Pasta dekorasyonu son model hiç te fena değil bence.Alişin bloğunla ben uğraşabilirim ne dersiniz ,bu arada bana selam var mı özel olarak merak ettim?Hediye potboriside super zevkli adam olacak Ali kızlara duyrulur:))))Yakışıklık da yerinde gözlükler filan Semanurrrr ne iş:)))))Ablayada selam bu arada:))

evcilkedi dedi ki...

Allah bağışlasın ne kadar tatlı bir oğlan, hem de çok düşünceli. Bütün bu yazılanlar ve fotoğraflar ileride ne kadar güzel çocukluk anıları olacak onun için değil mi? Selamlar
Tülin

Adsız dedi ki...

That's a great story. Waiting for more. » » »

Adsız dedi ki...

best regards, nice info » » »

Adsız dedi ki...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Bathroom faucet Sauna poznan electrolux vacuum cleaner filters compare vacuum cleaners lawn vacuum vacuum bags ju Rubber floor mats for horse trailer Nissan skyline from 2 fast 2 furious debts loan mortgage refinance Blackjack strategy and rules model vacuum cleaner Porsche 911 parts Fibromylagia klonopin Sun reflective car covers