22 Şubat, 2006

KURDELEYLE GELDİ BAHAR

Pırıl pırıl bir Istanbul sabahından hepinize merhaba. Konu başlığında kurdeleyle geldi bahar desem de son günlerde Istanbul'da bir bahar havası hakim, pencerem işyerimizin ortasında bir çardakla peyzajı tamamlanmış yeşil bahçesine bakıyor. Hava da latif bir güneş olunca tam şairi mahveden, aşık eden, evkaf memurluğundaki işinden eden bir hüviyete bürünüyor. Şairi etkileyen yönleri çok olsa da bana bu havalarda içerde olmak zor gelir. Dün de aynen bu sabah ki hislerle dolu mutlu-mesut yaşıyorken dişlerimden birinde çok şiddetli ağrıyla kendimi dişhekiminde buldum. Görünürde bir çürük te yok ama apse yapmış. Acı-ağrı eşiği düşük olan ben öldüm öldüm dirildim, kaç kez gidip geldim dişhekimine. İğne-ilaç derken daha iyiceyim. Boşuna dememiş dedim Kanuni Sultan Süleyman;
"Olmaya cihanda devlet bir sıhhat nefes gibi" hepinize sağlıklı mutlu günler, ömürler dilerken, kurdele nakışlarına ve Nazlıcığım için pırasa böreğine çok kısa değineyim isterseniz.
Havlu kendime ayırdıklarımdan. Aşağıdaki ise saten üzerine Filiz'in çalıştığı bir örtü. Bohça veya sohbet masası olarak da değerlendirilebilir. Filiz'e ben öğretmiştim kurdele nakışını ama boynuz kulağı geçer diye boşuna söylelemiş büyükler, Filiz tam hız gidiyor. Sadece saten üzerine 8-9 tane çalıştı.
Pırasa böreğinde; küçük küçük doğranmış pırasaları az suda veye buharda haşlıyoruz. 2-3 kaşık zeytinyağında, 1 soğan ve pırasaları çevirip, salça ilave ediyoruz. Ilıyınca bol miktarda tulum peyniri ekliyorum. Peynir çeşidi arzuya göre değişir tabii. Yufkalara süt, sıvı yağ ve 1 yumurta akını karıştırıp, sürüyor, sonra sekize bölerek, gül böreği şeklinde sarıyoruz. Üzerine yumurta sarısı ve susam,haşhaş serpip fırına veriyorum. Lezzetli bir börek oluyor, tavsiye ederim. Sağlıcakla ve hoşçakalın.

8 yorum:

Serra dedi ki...

Gecmis olsun Semanur, simdi biraz daha iyicesindir umarim. Dis agrisi hic cekilir gibi degil. Kurdela nakislari artik, baka baka beni bile bastan cikartiyor. :))

Adsız dedi ki...

Semanur, geçmiş olsun. İnsanın neresi ağrıdı canı orada oluyor. Allah hepimize sağlık sıhhat versin. Kurdela nakışı çok güzel. Tarif için de teşekkürler.
Sevgi ve sağlıkla kal,

NAZLICA dedi ki...

Semanur, tekrar geçmiş olsun canım, diş ağrısı zordur, neyse sebebi belli olmuş ya kısa sürede iyileşirsin canım. Pırasa böreği tarifi için çok teşekkürler arkadaşım. Pırasayı çok severim bir gün denerim.Kurdele nakışları da harika gözüküyor.Ben tembellik yaptım, bir denedim sonra bıraktım.Gözümü kapayıp anlatımını canlandırdım, Sahafların olduğu çarşı gözümün önüne geldi, hiç gördünmü desen yok diyeceğim.Sadece bir belgeselde izlemiştim. Sevgiyle kal Semanurcuğum

Adsız dedi ki...

gecmıs olsun Semanur.kurdele nakısları harıka olmus elınıze saglık.sevgıler
(Sevgılı Semanur bugün bloguma ekledıgım Eda yurume engellı degneklerle yürüyebiliyor.unıversıte sınavlarına hazırlanıyor nese ve hayat dolu.ve ona kazagı orende yurume engellı..ıkısıde cok tatlı.Hayat boyle bısey demekkı...bloguma okur dıye yazmadım senınle paylasmak ıstedım.beterın beterı var...

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili meslekdaşım, diş ağrısına da dayanmak zor olur. geçmiş olsun.
ben şimdi abuk sorular soracağım!!!
1. kurdele nakışı en çok nerelerde kullanılıyor?
2. Yıkanınca bozuluyor mu? havluya işliyorsunız da..
ben de çok ilgi duymaya başladım, hatta bir de bunu öğreten bir kitap aldım, ama önce sizden ek bilgiler alayım dedim...

Adsız dedi ki...

Semanur çokkk geçmiş olsun biliyorsunuz bende az çekmedim benim dişten bu sene başı ağrısı hiç bir şeye benzemiyor.Kurdele işi ise sabah sabah gözümü gönlümü açtı.Super olmuş:)))Sevgilerimle.)))

Adsız dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun ,inşallah çabuk geçer ,dayanılmaz oluyor bu diş ağrısı.Havlularda çok şık...

Rengarenk dantel dedi ki...

semanurcum geçmişler olsun, diş ağrısı dayanılır gibi değildir.. kurdale nakışlarına bayıldım bayıldım mükemmel olmuş ya ...