01 Şubat, 2006

GÜVEÇ



Bloğumu ilk oluşturduğumda mutfak paylaşımının ağırlıklı olacağını düşünmüştüm. Gün ışığı olmadan, görüntüler hoş olmayınca gerçekleşemedi. Bugün bir de yeni kamerayla deneyelim diyerek, ışığın en bol olduğu yeri seçerek görüntüledik Kızımla. Güveci altlık yerine dershanenin sınav kitapçığının üzerine koymuşuz. Henüz sınav sonuçlarını karşılaştırmamış küçükhanım kısa bir panik yaptıysa da is-pas olmamış. Alttaki örtü kızkardeşimin bayram hediyesi. Boyama ve boncuk bir arada. Neyse gelelim güvecimizin tarifine.
Sadece eti ve soğanı pişiriyorum. Akabinde mantar, patates, biber, patlıcanı karıştırıp ekliyorum. Yarım bardak salçalı su ve üzerine bol domates. Üzerini aliminyum folyo ile kapatıp, evimizin karşısında bulunan ekmek fırınına götürüyoruz. Tam 4 saat sonra da teslim alıyoruz. Bu tabii bizim için son derece pratik ve odun ateşinde de piştiği için lezzetli bir yemek oluyor.
Güveç dahil, her türlü unlu mamülü en güzel şekilde yapan bir fırınımız var. Birgün bu mahalleden ayrılsak en çok fırınımızı ararım sanırım. Güvecin yanında ayran aşı, dövme çorbası gibi isimleri olan çorbadan ve turşu yer aldı menüde. Yer aldı almasına ama, babamız işleri dolayısı ile yoktu sofrada. Ali Paşa sebzeyle arayı iyice bozduğu için yemedi. Kızımla ben, bir Köroğlu bir Ayvaz ve koca güveç.. Tabii ertesi güne kaldı. Turşunun görünümü hoşumuza gidince onu da görüntülemek istedik. İki sirke, bir su olarak hazırlanıp biraz da limon tuzu ilave edilince, bol ekşili, biberlerinden dolayı acılı ve sarmısaklı bir turşu. Turşu eltimden, yani Maraş usulü ve tadlar belirgin.
Yemekten sonra söz sanat müzüiğinden açıldı. Anne, baba ve abla sanat müziği sever biz de. Yani Ali Paşa hariç şimdilik. O enerjisine uygun düşen parçalardan hoşlanır. Kreş çağlarında bir ara Tarkanla arkadaş olduğunu iddia ediyordu, serviste dinleye dinleye. Ablamız 10 yaşından beri kanun çalar. Akşam "hani o bırakıp giderken seni" parçasından söz ederken, -anneannemi görseydim O'ndan daha fazla sevemeyeceğimi düşündüğüm ve kaybına hep üzüldüğüm -Fikriye Anneciğimi terminalden uğurlayışımızla özdeşleşen bir parça olduğu için ben de, hüzünlendim..... Sevgiyle ve hoşçakalın...


7 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Semanurcuğum; Güveç dedinmi orada duracaksın. Ellerine sağlık kimbilir ne lezzetli olmuştur. Sen şimdi bir de turşudan bahsetmişsin yani sabah sabah:))) çok şanslısın fırın olduğuna, ben saatlerce ocakta pişirip sonra kızartmak için evdeki fırına koyuyorum. Çok zahmetli oluyor onun için de yılda birkaç kez ancak yaparım. Çoğunlukla da az patates dizerim güvecin üzerine.Türk Sanat Müziği birzamanlar uğraştığım bir konu. Udum duvarda asılı duruyor.Kızını özellikle kanun çaldığı için çok öpüyorum. Lütfen devam etsin.Sevgiler

Serra dedi ki...

Cok guzel gorunuyor , hele tursular of aman off. Buranin tursusunun da pek tadi yok da.
Sarkiya gelince, sabah sabah nerden hatirlattin Semanur, benim icin de ozel bir sarkidir.

Serpilce dedi ki...

Güveç ve turşu harika olmuş.ellerine sağlık.Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Güveç ve turşu harika bir ikili .Ben veggie olduğum için etsiz hazırlanır yapıldığı zaman veee tadına doyamam.Turşuda turşu yani şimdi ben bu yeni makineye ne diyeyim canlı gibi çekmiş.Sizlere afiyetler olsun.Sanat müziğimizin yok olmaya gittiği bu dönemde kızınızın kanuna ilgisi beni çok duygulandırdı bence hiç bırakmasın..Sevgilerimle:)))Çokkk öpüyorum:)))

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Iadeyi ziyaret yapmaya geldim ve sayfalariniz icinde kendimi unuttum. Cok hos tarifler ve akici bir uslupla anlatmissiniz. Güvec yemeginiz harika görünüyor. Öyle bir firincimiz olmadigi icin bizler mahrum kaliyoruz denemekte maalesef... Sevgiler...

Rengarenk dantel dedi ki...

mmmmmmm canımda nası çekti aman yarabii..

akçahan dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar, ziyaretiniz ve güzel düşünceleriniz için.Muhabbetle.