28 Temmuz, 2005

Haberin Var mı?

Hakan Büyükdere'nin" Özür Dilerim Anne " adlı kitabından.
"6 yaşımda kaybettiğim biricik anneciğime" şeklinde bir ithafla yazılmış.

Haberin Var mı
Biliyor musun anne?
Sen aramızdan ayrıldıktan sonra
Ne çok değişiklik oldu, tatlı yuvamızda.
Beşiğimi salladığın,
"Ben ölürsem sana ne olacak?" diye ağladığın
Bahçesinde kaç defa düşüp de bacağımı incittiğim
Çiçeklerini suladığım,kuşlara yem verdiğim
O çardaklı evimizi sattık
Ve ardından
Pamuk Dedemin içinde yaşadığı
İlk güldüğüm ve ilk ağladığım yer
Her sokağında bir hatıram olan
Deresinde yüzdüğüm,balıklarıyla oynaştığım
Gecelerinde masal dinlediğim
Bahçelerinden meyvelerini yediğim
Köyümüzü terk ettik.
Babam yasını fazla tutmadı,anne
Yeşil gözlü,genç bir kadın geldi evimize
Yeni annemmiş güya,babamın dediğine döre.
İnsanın bir annesi olur,değil mi,anne?
Yalnızlık....
Sadece mezarda olmazmış,anne
Bir görsen ben şimdi neler yapıyorum.
Banyomu bile kendim yapıyorum
Gözüme sabun kaçıyor bazen ama,
Kızıyorlar diye ağlayamıyorum
Elbiselerimi kendim giyiyor,
Düğmelerimi dikiyorum,bazen
Senin öğrettiğin duaları çoktan unuttum,anne
Artık dualarımı gözyaşlarımla yapıyorum.
En çok ne istiyorum Allah'tan biliyor musun,anne?
Büyümek!
Yaşamadan çocukluğumu.
Şöyle güçlü kollarım olsun istiyorum
Bir de minnacık bir evim.
Parmaklarımın üzerine basmadan yürüyebileceğim,
Titremeden konuşacağım,
Korkusuz gülebileceğim
Bir evim.
Mezarından kalkıp gelsen babamı tanıyamazdın,anne
İş dönüşü akşamları öpmez oldu gözlerimden.
Söz verdiği o bisikleti bile almadı,sen ölünce.
Sünnet düğünü de yapmadı babam,
Ersin'in düğününde oluverdim sessizce
Kol saatim; işte o günden hediye
Şimdi ne mi yapıyorum,anne?
Yatılı sınavını kazandım, parasız okuyorum.
Umutla bakıyorum artık yarınlara
Ve büyük bir adam olduğumda,anne
İlk maaşımla bisiklet alacağım bir öksüze.

Ben ve arkadaşlarım bu şiiri okuyunca çok duygulandık.Paylaşmak istedim Sizlerle.......

10 yorum:

Adsız dedi ki...

ah Semanur benide ağlattın ,Bugün zaten çok duygusaldım.öğleden önce ablamla yeğenlerimle mezarlığa 7-8 ay önce kaybettiğimiz eniştemi ve ablamı ziyarete gittik.onun üstünede bu şiir.denk geldi.dünya bu.kara kiremitler altında neler yaşanıyor bilinmiyor.hele anne yoksa.Allah herkesin annesine bizimde annelerimnize sağlık sıhhat.olmıyanlarada tükenmez sabırlar versin diyorum.Bizde anne ölünce baba el olur derlerya bu şiirde onu anlatıyor.bizlerle paylaştığın için teşekkürler...

nagice dedi ki...

ah be semanur benide ağlattın valla...
annem 10 gündür bodrumda hergün iki üç kez gider gelirken birden çok zor geldi.birde bu şiiri okuyunca ne kadar çok özlemişim...

manolya dedi ki...

Aglayacagimi biliyordum, okumamak için direndim ama basaramadim. Hele bir de yasanmisligin anlatildigi bir siir olunca. Münevver hanimin yazdigi sözü hiç duymamistim.Çok aci ama dogru sanirim. Özellikle de babalar anneligin ne oldugunu bilmeyen kadinlarla evlenirlerse...
Sevgiler

saadet dedi ki...

şiiri çok sevdim. paylaştığın için çok teşekkürler!

akçahan dedi ki...

Sevgili Münevver Abla,Nagehan,Manolya ve Saadet ben de çok duygulandım bu şiiri okuyunca.Soğukkanlı olarak tanımladığım ve bu özelliği hoşuma giden iş arkadaşım Selda getirdi kitabı ve bu şiirden dolayı ağladığını belirterek yazmamı istedi.Ben son yıllarda midemle düşünürcesine anında kramplar girdiğinden birkaç gün ne okudum ne de yazabildim.Yazarken de fena oldum.Malesef Münevver Ablanın dediği gibi çoğu kez anneler ölünce babalara, gül olup kokan çocuklar diken olup batıyor.Allah çocukları annelerinden ayırmasın,annesiz çocuklara bakanların kalplerine merhamet,şefkat indirsin.

Adsız dedi ki...

Bu şiiri okurken nasıl duygulandığımı anlatamam sizlere.. :( İçim acıdı.. Allah kimseyi annesiz, anne sevgisinden, şevkatinden yoksun bırakmasın.
Berrin

Çiğdem Kantarcıoğlu dedi ki...

Allah başımızdan annelerimizi eksik etmesin

akçahan dedi ki...

Amin arkadaşlar.Berrin,Özlem ve Çiğdem ziyaretinizden dolayı teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. blue bouquets wedding Howard county arkansas auto rentals vista auto insurance 4 wheel chair lift ramps Acne medication chloroxylenol Knight of the black rose guild wow Security systems kent term+life+insurance+25000 Jack black desktop sounds downloads Moving rental trucks and vans

Adsız dedi ki...

ben unu okulda okudum herkes kırıldı ağlamaktan yazık ya hiç kimse anasız babasız bırakma YARABBİM!!^^(aMiN)