04 Temmuz, 2005

Yağmur ve Oğluşum

Eşim ve oğlum Cuma günü K.Maraş'a gitmişlerdi.Babasının işlerinde ani bir gelişme olunca ilk uçakla Istanbul'a dönmüş ve M.Ali orada kalmış.Babasının tek geldiğini duyunca çok şaşırdım,üzüldüm.Allah evladından ayrı kalan tüm annelere yardım etsin,sabır versin.Ali'den ayrılık karşısında duyduğum teessür,evladını cepheye gönderen bir annenin sözlerini hatırlattı bana ve kendi kendime ne yüce bir duygu ki vatan sevgisi evlat sevgisini geçiyor dedim.Olay şöyle gelişir.
Komutanının ifadesiyle; cepheye gidecek askerleri trene bindirdik tam hareket edeceğiz.Onbaşı bir teyzenin geldiğini oğlunu görmek için ısrar ettiğini bildirdi.Gelsin dedim.Zayıf,beli bükük bir Teyze.Ne yapacaksın oğlunu dedim.Son defa göreceğim,bir iki çift de sözüm var dedi.Çağırdık delikanlıyı.Adı Hüseyin, uzun boylu oldukça yakışıklı bir genç.Anası sarıldı,kokladı ve dedi ki;
'Bak oğlum Baban Trablusgarp'ta,Dayın Balkanlarda,Ağaların Çanakkale de yatmakta.Tek yongam sensin.Seni kaybetmek istemem.Amma eğer vatana düşman eli değecek olursa,ezan susacak olursa ve sende göğsünü siper etmezsen sütümü helal etmem! Yakınından geçersen Dayının ruhuna bir fatiha okumayı unutma.'
Daha önce okuduğum bir kitaptan hatırımda kalandı Ali'nin ayrılığı ile hatırladığım.Yanlışlarım olabilir ama,anne olunca,oğlumdan geçici olarak ayrılınca daha iyi bir anladım 'son yongasını' gözünü kırpmadan düşman üstüne gönderen büyük ruhlu anneyi,anneleri... Nur içinde yatsınlar,oğulları ile birlikte!..

Bir de yağmurdan bahsetmişim başlıkta.Bu sabah yağmurlu havanın ve ayrılığın hüznü ile bindim araca.Normalde yarım saatlik yolu 2.5 saatte gelebildik ve yollardan seller akarken ben bu ulvi anneleri düşündüm hep...

3 yorum:

akçahan dedi ki...

Allah kavuştursun Abla.Benim oğlum daha 7 yaşında.Babası tekrar döndü Maraş'a.Yalnızken hiçbir şey yememiş.Onu çok özledim.Bu olay bana tefekkür imkanı vermiş oldu.Önerileriniz için teşekkürler.Bu mesajı gönderirken sıkıntı yaşanmasının sebebini çözemedim.Selamlar

Adsız dedi ki...

Semanurcugum artik rahat yorum yazabiliyoruz.sorun kalmadi..sevgiler

Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP tramadol ultram tramadal hci Site dmoz org humidifiers Cobra 9480 radar detector Purity multi vitamin Long convertible Electric power wheelchairs blast audi dealer Incorporation police Buy vicodin and ambien online teenage voyeur Football player cheerleader Louis vuitton tote Pamela anderson and tommy lees video free Anxiety for celexa Advantage care natural skin 993 porsche targa 2003 mercedes benz cl55 amg Free machine slot slot Freshlook colourblends contact lens home insurance life mortgage