20 Temmuz, 2005

sobe


Sevgili Margot ve Sevgili Aslı beni de sobelediler,doğrusu sobeleneceğim aklıma gelmemişti ama dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

Ilk mutfak maceran neydi? Neler hatirliyorsun?

Mutfakla macerası olarak okul öncesi tabağa zeytinyağı koyup,ekmek doğrayarak elimde bir çatalla anneme yakalandıklarımı saymazsak (elbiselerimin önünü yağdan kullanılamaz hale getirdiğim için) ilkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi kitabında kış eğlencelerinin anı olarak anlatıldığı bir bölümde tel helvası yaptıklarını ve kabaca aşamalarını anlatıyordu.Sanırım bizim ders kitabımız değildi,bir arkadaşımızın ablasının eski kitabı idi.Ben de tel helvası tarifi olan kısmı izin isteyip kestim.Kavga ettiğimiz Meral isminde bir arkadaşım yarısını yırtınca vazgeçmeyip kalanıyla yapmaya karar verdim,Nasrettin Hoca misali.Tabi tarifte ölçü v.s. zaten düşünemiyorum.Eve geldim yaptım.Sonra bahçeye karın üzerine çıkarıp ha bire karıştırdım amma lakin bizim tel helvası tuğla gibi sert bir hale dönüştü!Çok kardeşli evimizde uzun yıllar tel de tuğla da inşaat malzemesi sonuçta ha o,ha o biri şeklinde beni çok kızdıran espiri oldu çıktı bizim helva!

Yemek yapma stilini en cok etkileyen kimdi?

Yemek yapma sitilimi ilk etapta Anneciğimden aldığımı düşünüyorum.Evden ayrılıp,üniversiteye gittiğimde mantı,içli köfte,açma börek-baklava gibi yemeklerin zor ve her zaman yapılmayan yemekler olduğunu öğrendiğimde ilk etapta çok şaşırdım.Zira onlar benim Annemin günlük yemeklerindendi ve hazırı da eve hiç girmezdi.O da Anneannemden aldığı güzel yemek yapma ve misafir ağırlama alışkanlığı ile tek büyüyen bir çocuk olmasına rağmen 7 çocuklu evinde hepimize özel baktı ve 10 görümceli tek gelin olarak evine gelen hiçbir misafiri kendi tabiri ile "sofrasız kaldırmadı."Farklı lezzetleri denemeyi de Ondan öğrendim.Çünkü yine Annemin deyimi ile "başka yerli" insanlardan yemek öğrenmeye önem verir ve denerdi.1997 yılından itibaren de Sofra dergilerini stoklamaya başladım desem abartılı olmaz sanırım.Diğer dergiler,gazetelerden kestiklerim,tv ve eş-dosttan aldığım notlar da stilimi etkileyenler arasında.Unutmadan bir güneyli ile evli olmak ve onun damak zevkide etkiledi tabii ama zorlandığım lezzetler değildi acısı dışında.

Yemege ve yemek dünyasina olan ilgini kanitlayan bir resmin var mi? Bize göstermek ister misin?

Benim çocukluğumda bu kadar çok fotoğraf çekilmediğinden olsa gerek yok.11 yaşlarında lokma hamuru yoğurmaya çalışırken hamura bulanmış ve kurtaramadığım ellerimle (bir yandan da bir daha yoğurmayacağıma sağdan soldan duyduğum yeminleri ederken) bir fotoğrafım olsun isterdim.

Mutfakta kendisine karsi fobin olan birsey var mi? Yaparken seni/avuclarini terleten bir yemek mesela?

Ortaokulda kız meslek lisesinin orta bölümünde yemek pişirme ve gıda dersinde yaptığımız fındıklı rulonun ikincisini evde arkadaşlarımla yapmaya kalktığımızda yağlı kağıda yapışıp kaldığından dolayı rulo pastalara cesaretim yoktu,ilk kez portakal ağacının sayesinde deneyip,başarabildim.

Mutfakta hangi yardimcini vazgecilmez buluyorsun? Alipta cok gereksiz buldugun nedir mutfakta?
Mikser,keskin bıçaklar,hamur açma tahtası,oklava.Bir çok kişi gibi mutfak robotunu ve de tüplü sacı gereksiz buluyorum kendi adıma.

Bir kac garip belki de komik yemek cesidi söyle, senin cok sevdigin ama senden baska kimsenin sevmeyecegini düsündügün bir yemek.

Ben çok mu klasiğim bilmem ama benden başka kimsenin sevmeyeceği bir lezzet aklıma gelmiyor.

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgecemezsin?

zeytinyağlı,ızgara et ve sütlü tatlı,mümkünse krem karamel.

Üc kisa soru daha
En cok sevdigin dondurma cesidi...

sade,fıstıklı,karemelli.

Asla yemegi düsünmedigin sey...
karalahananın kıyılarak unla ve iç yağı ile yapılan bir yemek.Adını bilmiyorum.Bir kez tatdım.
Özel bir yemegin/ spesiyalin var mi?
En çok sarma-dolma,börek ve bulgurlu köfteleri yapmaktan hoşlanıyorum,spesiyal sayılırmı bilmem.

Seni sobeleyen ebeleyen asci:
Margot ve Aslı!(zeytin ağacı)

Sobeledigin Ebeledigin 3 asci:
Pek kimse kalmadığı için üç değilde sadece Münevver Abla'yı sobeliyorum.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili SEmanur teşekkürlerde ben ne yapacağım sorular bana gelecekmi.herkesin yazılarını okudum.bende sobelendim.bana bilgi verirmisin.sevgiler..

Tuhfe dedi ki...

Semanur, kız meslek lisesinde mutlaka çok şey öğrenmişsindir, bizlerle paylaşacağına inanıyorum. Annene de bravo, o kadar kalabalık aileye zor çeşitler yapmış.

Sevgiler.

akçahan dedi ki...

Eda,blogger com'dan Template seçin.Aşağı ya doğru indiğinizde 'Links'ibaresini göreceksiniz.Oraya yazmak istediğiniz linkleri yazıp,daha sonra Save ediyorsunuz.Yazım şeklini linkler kısmında google'nın yazım tarzı gibi.Belki daha iyi tarif eden bir arkadaş çıkabilir ama anlaşılmayan bir yer olursa elimden geldiğince yardımcı olabilirim.
Münevver Abla logoyu kaydediyoruz.Yazıları da başka bir dosyaya kaydedip soruları sabit tutarak cevapları yazıp daha sonra bloggere kopyalıyoruz.
Tuhfe teşekkür ederim.Eski Hanımlar genelde daha becerikli sanırım.Halamlar bizimle oturmuyordu ama,evin trafiği çok yoğundu.Eskiden hazır giyim de pek olmadığından Annem 7 sülalenin gelinliği de dahil dikerdi.Beni de o sebepten Kızmeslek Lisesine verdi sanırım.Ama ben başarılıyım diye hocalarım liseyi orda devam etmemi istemediler.Sevgilerimle.Destansı bir cevap oldu sanki.

akçahan dedi ki...

Eda,linkleri yazdıktan sonra Save Template Changes'i tıklıyorsunuz.Daha sonra You must Republish your blog to see changes ibaresi çıkıyor.Siz,Republish(koyu renkli)tıkladığınızda onaylamış oluyorsunuz.Sevgilerimle.

Tuhfe dedi ki...

yooo olsun ben okurum...

Margot dedi ki...

Sevgili Semanur,
Umarım eğlenmişsindir,helva öyküsünü dinlemek çok hoştu doğrusu, link için çok teşekkürler bu arada, ben uzun zamandır ofiste işlerle boğuşmaktan kimseye link veremedim. En yakın zamanda inşallah!
Selamlar!
MARGOT

akçahan dedi ki...

Çok teşekkürler Tuhfeciğim sabrın için.Sevgili Margot beğenmene sevindim.Selam,sevgi!

Dilek'ce dedi ki...

Semanur merhaba,
mimleri yavas yavas yeni okuyorum, yogundum gecen haftalar. Sevdim mimini, hele annene hayran kaldim. Tel helva ne ki ben ilk kez duyuyorum ismini de;)

Dilek'ce dedi ki...

Semanur merhaba,
mimleri yavas yavas yeni okuyorum, yogundum gecen haftalar. Sevdim mimini, hele annene hayran kaldim. Tel helva ne ki ben ilk kez duyuyorum ismini de;)

Adsız dedi ki...

best regards, nice info Under cabinent coffee makers black and decker coffee maker under counter Designing genealogy site web 20 Pda gprs Triton dishwashers general electric red 4-cup programmable coffee makers innovative graphics prayer cards Perfume giorgio armani eau de perfume aftershaves Remodeling homes baths kitchens Coffee mug makers in philadelphia Are there clitches in 24 the game Sports betting online nude babes Ultra max rv awning car alarm wiring Dodge viper racing clips Wholesale ionic blow dryers ultram dependence Coffee and hot water maker